SSブログ

SME [振り返り/思考]

Time flies really quickly. I have already spent two months in SME. During the time, I have had various experience and friends. We, all batch mates are over 20, consist of Japanese, Korean, Taiwanese and Chinese. What have I gotten in SME, and What experience did we have? I will try to describe this.

SME school has brought me confidence which I can speak English. It is important because if we want to contact to some foreigner, we have to speak English and listen carefully to English in most case. Therefore we have only one choice which our ability can improve. In my case, fortunately I could have close batch mates and good friends and comfortable teachers as well as guards and staff members. In addition, we could find real enjoyment in English. In our country, we can not realize the pleasure in English or any languages.

The pleasure of another language is in communication because if we who has another culture understand each other, we can get information more and can cultivate friendships. We feel enjoyment wherever we share some information with each other especially foreigner to foreigner because we can't share usually for another language. That had a speciality.

We could have plenty of experience for English, such as, travel, shopping, party, festival and so on. Lately, I want to appreciate my teachers especially my class; Elyn, Neths, Philbert, Cha-Cha, Christy, Mennie, Mark, Glen, and my mother teacher Rolyn. Of course other teachers is also. They supported us hard. I am really glad to see them from the bottom of herat. It has given us a lot of memories and wisdom which I can't count, that is SME.

School bus from premium dormitory to schoolSchool bus from premium dormitory to school


光陰矢の如し。時が過ぎるのは本当にあっという間だ。私はフィリピンにある英語学校SMEで二ヶ月を費やした。その日々の中で様々な経験をし、また友を得ることに成功した。同級生は20人を超え、日本人、韓国人、台湾人、そして中国人。この期間私はSMEで何を得たのか、またどのような経験を持ったのか書き綴ってみたい。

SMEは私に英語を話すことが出来るという自信をもたらした。それは重要なことで、なぜならば私たちは外国人と接触をはかるときに英語を話し、よく聞かなければならないからだ。そのために私たちは自らの英語に関する能力を高めるというただ一つの選択肢を迫られることになる。私の場合は幸運にも親しく雰囲気の良い同級生たち、小気味良い友人達、愉快痛快で優れた恩師たちに恵まれた。またセキュリティースタッフやマネージャーたちも良い人であり、そしてそれらの中から私たちは英語の本当の喜びを見つけることが出来た。私たちの国では英語やその他外国語の教育の中から喜びを見いだすことは難しいと言っても過言ではないかもしれない。なぜならば私たちが外国語の中にその必然性を見い出すことは難しいからだ。一般生活において私たちは外国語を必要としない。そこから意欲が上昇することは難しく、それによって英語への関心は低下、しゃべることが出来ないという漠然とした不安からそれはますます下降の一途をたどる。

他外国語を学ぶの喜びはそのコミュニケーションにある。もし文化の異なる私たちがお互いに理解し合えば、そこから多くの情報を得ることが出来るとともに、その友情を深めることも出来るからだ。私たちはお互いにいくらかの情報を共有することができればどこでもその楽しさを感じる。なぜならば、異なる言語での情報のシェアは通常不可能であるからだ。そこには特別な感情が潜んでいる。

今回英語のおかげでとても多くの経験をすることが出来た。仲間との旅行、ショッピング、パーティーやフェスティバルなど。もちろん私たちの共有言語は英語であった。最後になるが大変お世話になった恩師の方々にお礼を述べたい。特にクラスを持ってくれた先生方、エリン、ネス、フィルバート、チャチャ、クリスティー、ミニー、マーク、グレン、そして個人的なアシスタントの先生であるロリン。もちろんその他の方々にもお礼を申し上げたい。彼らは心から熱心に私たちをサポートしてくれた。私は心の底から彼らに出会えたことを嬉しく思う。数えきれないほどの思い出と知恵を与えてくれた学校、それはSMEだった。
nice!(0)  コメント(0) 

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

10.4-13.4 2012The first weekend in.. ブログトップ

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。